Een half uur bewegen per dag is gezond. En het is helemaal niet moeilijk. Je hoeft het alleen maar in te plannen.

1. Heb je er wel eens aan gedacht om na het avondeten (met het hele gezin) lekker te wandelen in het park of in het bos?
2. Lekker voetballen met de kinderen in het park of in de tuin. Kinderen vinden het geweldig.
3. Doe eens boodschappen op de fiets. Dat telt ook mee en scheelt weer geld voor benzine. Dit geldt natuurlijk ook voor de bibliotheek, of het bezoeken van een vriend of het wegbrengen van je kinderen.
4. Neem de trap in plaats van de lift. Vaak gehoord, maar o zo waar.
5. Lekker (vrij) zwemmen in het zwembad. Leuk als uitje voor de kinderen Niet duur, wel genieten en heel gezond.
6. Een half uur fietsen met een vriend of vriendin. Wanneer je een afspraak hebt gemaakt is het makkelijker om je eraan te houden.
7. Een half uur hardlopen met een vriend of vriendin. Start nu met hardlopen met start tot run van Evy Gruyaert.
8. Binnen kun je ook bewegen hoor. Zet de printer aan het einde van de gang. Dan moet je regelmatig opstaan en even lopen. Dit helpt ook geweldig tegen r.s.i.
9. Hetzelfde geldt voor de koffie/thee-automaat. Zet hem verweg, zodat je een eindje moet lopen.
10. Ga in het weekend lekker een hele dag wandelen. Heb jij niemand om mee te wandelen en doe je het daardoor niet? Sluit je aan bij weekendhike.
Wat doe jij om aan je beweging te komen?